Generasi terpimpin..















Alhamdulillah, segala puji bagi Allah S.W.T yang menciptakan alam. Memberikan kita otak yang sihat dan fizikal yang cerdas. Selawat dan salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W , salam ingatan ummat akhir zaman.

Jumaat malam sabtu, 30 April, syeksen 2, telah diadakan program smart ibadah kepada sahabat kecil ini. Walaupun golongan yang disasarkan adalah remaja tetapi adik-adik ini memulihkan semangat kami untuk meneruskan program.

Modul yang disusun pada awalnya untuk remaja terpaksa diubah pada saat akhir memikirkan tahap pemikiran sahabat kecil ini belum sampai. Jadi, pihak penganjur mengambil inisiatif membuat puzzle, Islamic picture. Ia lebih menjurus kepada penambahbaikan dalam melaksanakan solat khususnya. Sebelum itu, mereka di isi dengan pengisian jiwa oleh Ust Shahnizam selaku pemberi motivasi pada malam itu.

Mudah-mudahan sahabat kecil ini akan terus dipimpin dan menjadi generasi yang terpimpin yang mampu memimpin generasi akan datang seterusnya.. Islam untuk semua =)

2 Comments:

  1. Agoes said...
    Semoga Allah memandaikan hamba2x pilihanNYA.
    Sebagai pengikut Rosulullah SAW, kita harus senantiasa beri'tibak/ mengikuti syirrohnya, melanjutkan perjuangan beliu, iaitu menjayakan Islam di muka bumi. Namun ini bukan hal yang ringan, bahkan berat, kecuali orang2x yang ikhlas.
    Hari ini tantangan umat Islam sangat berat, untuk itu dibutuhkan umat2x yang tangguh/kuat, baik kuat pikir(pintar) maupun kuat phisik, sehingga mampu menjawab persoalan umat. Pengkaderan generasi pemuda hari ini menjadi satu hal yang preority utama, dan agar lebih matang dimulai dari masa kanak2x.
    Semoga usaha dari akhi/ukhti semua membuahkan hasil, melahirkan generasi tangguh, kuat, pintar,taqwa seperti generasi jalut dan Daud.INSYA ALLAH.
    kutunggu beritanya lagi..
    ong ong kedek kedek said...
    salam ziarah :)

Post a Comment