~JiHaD InTelEk~

Assalamualaikum Warahmatullahiwabarakatuh.
Alhamdulillah segala puji bagi Allah yang menjadikan alam ini dan hidayah itu dalam genggaman-NYA.. Selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad SAW, ingatan padanya menjadikan kita berbeza..

Saya ingin mengucapkan SelAMaT MenGhaDapI PepEriKsaAn semestar kepada seluruh mahasiswa/i UKM. Keadaan sekarang amat menyeronokkan saya, bukan apa.. Kiri kanan, orang pegang buku, baca buku, study group sama untuk penentuan pointer akan datang. Mudah-mudahan mereka bukan mencari pointer semata-mata. Surau pun saya lihat ramai yang datang. Segala ketenangan dinikmati ditempat-NYA..

Adakah selepas exam, akan lihat situasi seperti ini? Mungkin ia dan mungkin tidak. Apapun, bersamalah dalam meningkatkan ilmu, banyakkan dekat pada-NYA, usaha dan tawakal.. Jadikan peperiksaan ini medan mencabar pemikiran kita. Bukan tercabar, tetapi mencabar. Mencabar diri untuk lihat kemajuan diri sendiri adakah kita menguasai ilmu atau subjek yang dipelajari..

Dan ingatlah, ia merupakan salah satu tarbiah juga. Alhamdulillah, Allah masih sayangkan kita.. Tidak semua faham perasaan manusia, tetapi Allah maha mengetahui. Luahkan pada-NYA!
"Keluarlah dari kepompong, anda akan mengetahui Alam". Wallahua'lam.

0 Comments:

Post a Comment